Aj keď súčasnosť ponúka množstvo hier na výber, niekedy sa hráči vrátia do minulosti a zahrajú si starú klasiku, ktorá im napríklad v detstve prirástla k srdcu. Jedna z hier môjho detstva bol Hercules. Hra vyšla v roku 1997 pre PS One, Windows a iná verzia aj pre Game Boy. Bola stvorená na základe rovnomennej kreslenej rozprávky od Disney.
Jej názov je zrejme pre väčšinu ľudí známy a spojí si ho s gréckou mytologickou postavou. Hercules je synom Dia, hlavného božstva medzi gréckymi bohmi. Niečo sa však pokazí a mladý Hercules sa vydáva na cestu opätovného získania svojho božského statusu. K príbehu hry a animáku treba dodať, že je z veľkej mieri rozdielny od spísaného mytologického príbehu. Postavy, prostredie a príšery sa však držia gréckej mytológie.
Prečo však tá spojitosť s God of War? Zrejme nie každý bude súhlasiť, každopádne obe hry sa odohrávajú v prostredí starovekého Grécka. Hercules má navyše svojim prevedením ďalej od plošinovky typu Rayman a dôraz kladie na boj. Úrovne sú zamerané na horizontálnu hrateľnosť a na realistickejšie poňatie prostredí (les, mesto...). Ppostava ide teda väčšinou doprava alebo doľava a bojuje proti nepriateľom. V každej úrovni sa navyše nachádza niekoľko tajných skrýš a samozrejme skokov, ktoré však nie sú veľkou výzvou. Niektoré úrovne majú automatický beh dopredu a hráč sa vyhýba prekážkam skokmi a pohybom do strán.
Boj s nepriateľmi je vcelku variabilný. Ide síce o „jednotlačítkové“ sekanie mečom, avšak v hre je viac druhov mečov. Základný a potom napríklad s efektom ohňa, blesku a vytvárajúci silové pole okolo vás, tieto špeciálne meče však majú obmedzenú dostupnosť a musíte ich počas hry opakovane zbierať. Nepriateľov je viacero druhov a niekedy sa vážne zapotíte, ak si zvolíte najťažšiu obťažnosť. V hre sa vyskytuje aj niekoľko bossov, ktorých je potrebné zničiť špeciálnou taktikou. Na rozdiel od God of War však v hre nenájdete krvavé ukončovacie animácie života bossov (tzv. fatality). Avšak usekávanie hláv bossa v hre nájdete.
Medzi úrovňami hry sa hráčom premietne krátky úsek z animáku a prostredie úrovní s týmito videami je chronologicky správne zoradené v rámci príbehu. Hudba v hre je príjemná, ako aj ostatné zvuky a grafická stránka hry je aj na dnešné pomery podľa môjho názoru pre oči príjemná. Je to výhoda kreslenej 2D grafiky. Hra používa systém checkpointov a život sa dopĺňa zbieraním nápojov. Hra sa dá nahrať a je možné použiť aj heslo pre načítanie konkrétnej úrovne.
Chcete hru z prostredia gréckej mytológie o gréckych bohoch, zameranú na boj s mytologickými príšerami a prístupnú pre deti? V tom prípade je Hercules dobrá voľba, aj keď už trochu stará. Pokiaľ dávate prednosť krvavej akcií, tak si vyberte radšej God of War.
Kompletný walktrough:
Animák získal Zlatý glóbus a Oscara za skladbu Go The Distance: